بازخوانشی بر ساختار سبک سورئالیسم در طرّاحی لباس سینمای ایران
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده فاطمه شهرام فر
- استاد راهنما محمد مهدی کریم نژاد
- سال انتشار 1393
چکیده
از دغدغه های اصلی طرّاحی پارچه و لباس بویژه در عرصه ی صحنه و نمایش، به کارگیری شیوه ها و استفاده از سبک های هنری است که ضمن تطابق با نمایشنامه و متن به بهترین وجه ممکن، پاسخگوی انتظارات تولیدکننده و مخاطب باشد و در جذّابیّت و القای بصری، نقش آفرین باشد. از جمله سبک های موثر در این زمینه، "سورئال" می باشد که از سال 1927 میلادی در سینمای جهان جای خود را باز کرده و در ایران نیز نمونه های اندکی دیده می شود. این پژوهش سعی دارد تا با "بازخوانشی بر ساختار سبک سورئالیسم در طرّاحی لباس سینمای ایران" به روش توصیفی، تحلیل محتوا نموده و با استفاده از روش تجربی مواردی را طرّاحی و شبیه سازی نماید. نتیجه ی حاصله حاکی از فقدان فیلم های سورئالیستی در سینمای ایران و کاستی های فراوان در طرّاحی و اجرای لباس در این معدود فیلم ها، می باشد.
منابع مشابه
الزامات در طراحی لباس بانوان نوازنده مسلمان
هدف از این پژوهش شناسایی نیازهای ضروری پوشش بانوان مسلمان نوازندهی سازهای زهی(ویلن و ویولا)، مطالعه و شناخت عوامل تاثیرگذار بر انتخاب لباس نوازندگان و بررسی چگونگی پذیرش لباس نوازندگان از سوی مخاطبان عام و کارشناسان موسیقی بود، چرا که پاسخگویی به نیازهای بانوان نوازنده برای داشتن لباس مناسب یکی از چالشهای مطرح بین طراحان لباس و کارشناسان حوزهی منسوجات است. پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی وگر...
متن کاملطراحی مدل اکوسیستم ارتقاء کارآفرینی در سینمای ایران
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیق حاضر در پی طراحی اکوسیستم کارآفرینی و شناخت عناصر اکوسیستم و ویژگیهای آن جهت ارتقاء سینمای ایران است. عناصر این اکوسیستم عبارتند از: دولت، رهبران عرصه فرهنگی، منابع سرمایهای، انجمنهای غیرانتفاعی، نهادهای آموزشی، کارآفرینان داخل کشور و پیوند آنها با کارآفرینان خارج از کشور. هریک از این عناصر بهنحوی مطرح شدهاند که به ویژگیها و ابعاد استفاده نشده نهفته در کارآفرینی ج...
متن کاملبازنمایی سبک زندگی در سینمای دهه هشتاد
ایران از زمان پیدایش تا کنون و در ادوار مختلف تصاویر گوناگون متفاوت و گاه متناقضی از جامعه ایران به نمایش گذاشته است. جامعه ایرانی مانند همه جوامع درحال تحول در دهههای اخیر دچار دگرگونی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شده است. یکی از متغیرهای اجتماعی برای فهم دگرگونیهای معاصر ایران مفهوم سبک زندگی است. ما در این مقاله در وهله اول با بهرهگیری از نظریه بازنمایی در جامعهشناسی هنر و در...
متن کاملساختار سکانس پایانی در سینمای مدرن
چکیده ساختار دکوپاژی سکانس پایانی فیلم های مدرن با استفاده از براکتینگ و کدهای پایانی سعی در ایجاد نوعی پی شآگاهی از پایان فیلم در ذهن تماشاگر دارد. براکتینگ با تکرار تصاویر سکانس ابتدایی در پایان فیلم و یا استفاده از تمهیدات صوتی، آغاز و پایان فیلم را در یک چارچوب قرار می دهد. کدهای پایانی نشانگر نقطه ی پایان فیلم اند و با استفاده از نمابندی و حرکات دوربین، پایان فیلم را اعلام می دارند. سی...
متن کاملژولین گراک، از سورئالیسم منتقد تا نقد سورئالیسم
در این سخنرانی که به مناسبت مجمع عمومی انجمن ایرانی زبان و ادبیات فرانسه در تاریخ 30 اردیبهست 1389 در دانشگاه تهران ایراد شد، پژوهشگر به بررسی پیوندی می پردازد که گراک با جنبش سورئالیست بر قرار می کند و این در حالی است که شکل ظاهری آثار نویسنده به نوعی کلاسیک تلقی می شود. تفسیری که گراک از جنبش سورئالیست دارد، آن را از تمامی جنبه های نا خالص آن عاری می سازد و در نتیجه این جنبش را به سوی اساس مد...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023